Waarom hulp ?

Te veel jongeren worden tijdens hun middelbare school periode niet voldoende begeleid en niet opgeleid tot het maken van zelfstandige keuzes vanuit hun hart. Juist in de pubertijd is hun leven ineens heel groot en de invloeden van buitenaf intens. Maar juist in de pubertijd moeten ze keuzes maken over een toekomst, terwijl toekomstdenken vaak niet verder gaat dan de dag erna. Juist in deze periode zijn heel veel dingen belangrijker dan opleiding.

Maar ook juist in deze tijd baalt een puber als je wel naar school moet, maar niet naar school wilt. Interesse voor school komt niet meer vanzelf. Jongeren willen het belang ergens van inzien en een reden hebben om ergens extra moeite voor te doen. Juist de motivatie ontbreekt vaak als er geen concrete koppeling is met de jongere zelf.

De decaan en mentor zien een leerling van een afstand. Zij zien een leerling in de omgeving van school. Een omgeving waarin jongeren continu worden afgeleid en beinvloed. Een omgeving die soms ook een vlucht is van thuis.

Thuis heeft u goede intenties om te helpen, maar vaak ontbreekt het aan voldoende tijd en aandacht om gestructureerd en zonder eigen belangen met de jongere mee te denken. Juist thuis ben je als ouder vaak even niet de persoon waarmee jouw puber zichzelf wilt ontdekken.

Wanneer jouw puber echter een studiekeuze gaat maken dan hoop je wel dat hij of zij een keuze maakt waarmee hij of zij voorlopig tevreden is. Een studie die gestart en afgemaakt wordt. Een studie die de basis is om daarna als volwassene de werkende wereld in te kunnen stappen.

Juist als ouder wil je dat de keuze voor een studie gemotiveerd en met echte interesse gestart wordt. Omdat we weten dat er in deze jaren nog zoveel andere dingen ook ontwikkelen en veranderen, willen we dat een opleiding een veilige en continue plaats inneemt in de ontwikkeling van een kind.

Ik bied hiervoor een oplossing

Jongeren die bij mij komen ontsnappen heel even van alle invloeden om zich heen.

Jongeren die bij mij komen nemen de tijd om over zichzelf na te denken.

Jongeren die bij mij komen gaan met een duidelijke structuur VOELEN en ERVAREN wat er echt bij hen past.

En deze jongeren maken bewust een afgewogen en EIGEN keuze voor de toekomst.

Ze zijn gemotiveerder naar hun examen

Haken niet af tijdens hun studie

Hebben een plan voor hun nabije toekomst.

En vertrouwen in de verdere toekomst.